Przejdź do treści

Treść

Koło Grodzkie PTTK
kolęduje u Sióstr Klarysek w Starym Sączu

W niedzielę 11 stycznia 2015 r. w Diecezjalnym Centrum Pielgrzymowania „Opoka” w Starym Sączu miał miejsce Opłatek Koła Grodzkiego (działającego przy PTTK oddział „Beskid” w Nowym Sączu).
     Przed południem zwiedziliśmy Stary Sącz: Klasztor Sióstr Klarysek, Kościół Świętej Trójcy, Dom św.Kingi. Przerwa na kawę u naszych koleżanek z koła - w siedzibie Stowarzyszenia „Gniazdo”. Dalej z przewodnikiem przeszliśmy Rynek, potem ulicą Kazimierza Wielkiego w stronę Kościoła św.Elżbiety. Następnie pod dom Ady Sari i wzdłuż klasztoru przemaszerowaliśmy na starosądeckie błonia.
     O 13.30 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej odprawionej przez kapelana Oddziału „Beskid” PTTK - ks.dr Andrzeja Jedynaka. Potem zwiedziliśmy Muzeum Jana Pawła II, mieszczące się w zakrystii Ołtarza Papieskiego. Przed obiadem łamaliśmy się opłatkiem i śpiewaliśmy kolędy.
     Największym jednak przeżyciem, było dla nas podzielenie się opłatkiem z Siostrami Klaryskami. W ramach zwiedzania klasztoru, w rozmównicy, wspólnie z siostrami (!), choć oddzieleni od nich kratą, śpiewaliśmy kolędy i składaliśmy życzenia Siostrom. W międzyczasie Ksieni klasztoru opowiedziała nam jak wygląda zwykły dzień z życia sióstr za klauzurą. Odpowiedziała na nurtujące nas pytania (m.in. czy prawdą jest, że siostry nigdy nie opuszczają murów klasztoru, kiedy i w jakich okolicznościach mogą wychodzić).
     Dziękujemy członkini naszego Koła - Jolancie Czech, która zaprosiła nas do Starego Sącza i zorganizowała zwiedzanie oraz niespodziankę w formie spotkania z siostrami.