Przejdź do treści

Treść

Głównym Szlakiem Sudeckim
z Kołem Grodzkim

Działające przy sądeckim oddziale PTTK Koło Grodzkie, od jakiegoś czasu postawiło sobie za cel zdobywanie szlaków długodystansowych. Mamy już za sobą niebieski szlak z Tarnowa na Rogacz w Beskidzie Sądeckim. Przeszliśmy też w całości Mały Szlak Beskidzki. Naszym największym „wyczynem” będzie przemierzenie Głównego Szlaku Beskidzkiego. Jesteśmy w trakcie jego zdobywania, liczy 495,8 km. Mamy już „w nogach” większą część tego dystansu.
   W czerwcowy długi weekend wędrowaliśmy Głównym Szlakiem Sudeckim. Przygodę z nim rozpoczęliśmy w zeszłym roku. Szliśmy wtedy ze Świeradowa-Zdroju do Karpacza. Przez Karkonosze - dla niektórych najpiękniejsze pasmo Sudetów.
Główny Szlak Sudecki ma około 440 kilometrów i wiedzie ze Świeradowa-Zdroju do Prudnika. Przebiega przez najciekawsze partie Sudetów.

Sto kilometrów pieszo z widokiem na Śnieżkę. W ciągu minionego weekendu przemierzyliśmy niemal sto kolejnych jego kilometrów. Ciągle towarzyszył nam przepiękny widok na Śnieżkę. Trasa wiodła z Karpacza w Karkonoszach, gdzie tzw. „łowcy odznak” przybili kolejne pieczątki do książeczek GOT, do Przełęczy Trzech Dolin w Górach Suchych.
Pierwszy dzień pozwolił nam pokonać odcinek Karpacz- Mysłakowice.
W drugim dniu robimy 42 kilometry. I to nie żart. Tak chodzi Koło Grodzkie. Ruszamy z Mysłakowic. Na szlaku dużo atrakcji. Najpierw mijamy miejscowość Bukowiec z XVII wiecznym neoklasycystycznym pałacem i rozległym parkiem, potem przez Przełęcz pod Średnicą wkraczamy w Rudawy Janowickie, gdzie roztaczają się dla nas malownicze widoki na Karkonosze i górującą nad nimi Śnieżkę. Następnie obok Koni Apokalipsy w pobliżu najwyższego szczytu Rudaw Janowickich - Skalnika, przechodzimy do Szarocina. Stamtąd przez Świerczynę i Zadzierną schodzimy nad Jezioro Bukowskie. Nie trzeba dodawać, że widok na jezioro jest imponujący. Potężnie zmęczeni, ale szczęśliwi i dumni z siebie schodzimy do Bukówki, skąd już tylko rzut beretem do Lubawki, gdzie stacjonujemy te trzy noce w hotelu Lubavia.
Trzeci dzień to odcinek Lubawka - Sokołowsko. Wędrujemy wtedy przez Góry Krucze, miejscowość Krzeszów, gdzie podziwiamy dawne zabudowania zespołu klasztornego Cystersów - najstarsze budynki z XV wieku. Przemierzamy też Park Krajobrazowy Sudetów Wałbrzyskich.
Ostatniego dnia idziemy z Sokołowska do schroniska Andrzejówka, gdzie na Przełęczy Trzech Dolin kończy się nasz tegoroczny odcinek Głównego Szlaku Sudeckiego. Kolejny etap za rok o tej samej porze.
    Koło Grodzkie serdecznie zaprasza na wędrówki wszystkich zainteresowanych. Jadąc w kierunku Nowego Targu zawsze przejeżdżamy przez starosądecki rynek, zabierając turystów. Zapraszamy wszystkich starosądeczan.  O wycieczkach można przeczytać na www.beskid.pttk.pl. Atrakcje gwarantowane!